zondag 28 april 2013

Soprano Sour

Overlaatst had ik nog een citroen over en vroeg me of of ik een cocktail kon maken met een volledige citroen. Uiteraard moest ik op zoek gaan in het genre van de sours. En inderdaad de Soprano Sour vraagt om 6 cl citroensap wat overeenkomt met een volledige flinke citroen.

De ingrediënten:
- Amaretto (3 cl) (DiSaronno)
- Campari (scheutje)
- Whiskey (Irish) (Bushmills)
- Citroensap (6 cl)
- Suikersiroop (1,5 cl)
- Ijsblokjes

De bereiding:
Vul een whiskey glas met ijsblokjes, doe vervolgens alles in de shaker, goed schudden en strainen over de ijsblokjes. Garneren kan met een schijfje citroen en een maraschinokers.



Ik had me voorgenomen dat dit zo zuur zou zijn dat je gezicht ervan vertrekt, maar dit was het geval zeker niet. De siroop en de Amaretto konden deze hoeveelheid zuur zeker goed temperen. De whiskey zorgt voor een stevige basis. Een verrassend meesterwerkje!!

Cheers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten